2013. február 17., vasárnap

PART ONE

Sziasztok!
Köszönöm, hogy máris ennyien bíztok a történetben, hogy feliratkozzatok. Köszönöm, a kommenteket, a pipákat, az oldalmegjelenítéseket, mindent! A cseréket nem sokára ki fogom tenni! Ebben a részben nagyon sok a leírás, leginkább az elején, remélem nem fogjátok megunni, mivel nagyon részletes lett, de a végén már jobb, és a következő résztől kezdődik majd el igazán minden. Nos, nincs mit mondanom még, remélem tetszeni fog! Jó olvasást!:)
xoxo*
PART ONE
2015. V. 12. – New York
A vonat lassan lefékez a pályaudvaron neki szánt vasútvonalon, s a vezető elmormol egy köszönést, amiért ezt a járatot választottuk, reméli legközelebb is őket választjuk meg a többi, majd elköszönöm, és közli velünk, hogy már biztonságosan leszállhatunk a járműről. Nagy nehezen leemelem a két bőröndöm, és az egy utazó táskámat az ülés fölötti tartóról, és lesétálok velük a vonatról. Hirtelen megtorpanok. A bolyongó, siető emberek körülöttem össze-vissza kavarognak… elveszettnek érzem magam, nem tudom, mit csináljak. Elinduljak? Vagy várjak, hátha megtalál? Végül az indulásnál döntök. Óvatosan, lassan közlekedek, kerülgetem a tömeget.
Körülöttem páran ölelésben forrnak össze az újratalálkozás örömére, én viszont még mindig csak fapofával bámulok jobbra-balra, miközben lassú lépteimmel egyre közelebb jutok a pályaudvar óriási kapuja felé, ami tárva nyitva áll. Adam sehol, én pedig egyre kétségbeesetten gyorsítok a tempómon, hogy végre kiérjek New York nyüzsgő utcájára.
Mikor kilépek rögtön megcsap a város kipufogótól, szmogtól megtöltött szellője, ami minden sétáló emberen végig söpör. Furcsállva ráncolom össze a szemöldököm; míg a pályaudvaron a levegő alig szennyezett, kint pedig érzem a jellegzetes levegőt, ami a nagyvárosokhoz tartozik, New Yorkban viszont ez a szag erősebb. Az úton kissé lerobbant autók száguldanak, de a legtöbbjük fényesre csiszolt, fehér/fekete BMW-k, Bently, Lexus és más a világon elismert autómárkák mászkálnak végig az úton, mintha vörös szőnyeg lenne eléjük terítve. New York nem más, mint Boston… talán csak büdösebb, de az orrom – átlagban – nyolc perc után úgyis megszokja az új szagot, így az már nem lesz olyan zavaró.
Miután megvizsgálom az újságot áruló standot, ahol minden ember kedvére olvasgathatja a számára megfelelő újságot, a kisebb parkot, amely fekete, fém kerítéssel van be kerítve, s hol a gyerekek vígan játszanak, a játszóteret, a ruhaüzletet, a parkolót, Adam keresésébe kezdek. Hirtelen valaki a hátam mögött takarja be a kezem, mire én ijedten rezzenek össze. Akaratom ellenére is megfeszül minden izmom, ledermedek. Kezeim már majdnem elengedik a bőröndöt, de akkor egy ismerős hang szólal fel.
- Kitalálhatod ki vagyok! – szól „titokzatosan”. Tudom, hogy ő az. Szinte már magam előtt látom a hang tulajdonosának fekete haját, bogár szemeit, fehér bőrét, sűrű borostáját, edzett alkatát. Kíváncsi vagyok, mennyit változott.
- Adam – fújom ki megkönnyebbülve a levegőt, egy pillanatig azt hiszem egy idegen, s ezzel újra előjönnek a szörnyű, borzongató érzéseim. – Jó újra látni! – vonatkoztatok el egy kicsit a paranoiás gondolataimtól, és megpördülök. Nem változott semmit: ugyanaz a fekete haj, ami talán kissé kócosabb, mint régen (mivel akkor mindig lenyalta), a borostája még díszeleg arcán, jellegzetes, eltéveszthetetlen vonásai megmaradtak, az öltözéke talán kissé lazább, de jobban áll neki.
- Téged is, Hels! – Utálom ezt a becenevem, de szerencsére csak ő használja. Mindenki másnak Lena vagyok, vagy a „szürke kisegér csaj, akinek a múltjában történt valami, de senki sem tudja mi” – így emlegetnek a legtöbben. – Mióta vagy itt?
- Nem rég óta – rázom meg a fejemet, pár tincset sötét barna hajamból pedig a fülem mögé tűrök. – Csak pár perce – teszem hozzá pontosításként, így biztosítani tudom őt abban, hogy nem várok rég óta.
- Akkor jó – mosolyodik el végre kedvesen, ami szintén jól áll neki, csakúgy, mint a borostája. Tulajdonképpen Adam szuper pasi – igen ezt én mondom! Régebben (értsd: tízedikben) még rá akartam mozdulni, de azóta már a bátyámmá nőtte ki magát; imádom őt. Sokat segít nekem azóta az este óta, csak ő, és a pszichológusom tudja a változásom okát. Birdy elfogadta, hogy nem szeretnék róla beszélni, és - bár nem tudta miért segít - , de segített, és ez sokat jelent.
- Na, gyere, menjünk! – kézbe veszi mindkét bőröndömet, és még mielőtt tiltakozni tudnék az autóba csomagtartójába helyezi őket.
Nagy sóhajjal ülök be az anyósülésre, az válltáskámat pedig a hátsó ülésre dobom. Megvárom, míg ő is beszáll, s elindítja a kocsit.
- Mivel foglalkozol? – kérdezem meg a régóta oldalamat fúró kérdést, amire még egyszer sem tértünk ki a beszélgetéseink során. Így belegondolva kicsit én központú az, hogy mindig csak rólam beszéltünk, és a depresszióm kilábalásából.
- Egy bárt vezetek… kocsma, bár, játékterem, aminek nevezni akarjuk – von vállat apró mosollyal az arcán, az útról viszont nem veszi le a szemét.
- Játékterem? – vonom fel a szemöldököm, és kíváncsian felé fordulok. Mindent hinnék, de azt nem, hogy játékterme van.
- Van egy billiárdasztal – magyarázza meg. A játékteremnek nevezett (ezek szerint) szimpla bár, amiben van egy billiárdasztal kíváncsivá tesz. Tudni szeretném, milyen hely az, ahol Ad naponta dolgozik. – Holnap megmutatom – mosolyog felém, mintha olvasna a gondolataimban. Szintén mosolyogva bólintok egyet.
Az út további részében nem szólunk egymáshoz; én az ablaknak támasztva a fejem bámulok kifelé, s felmérem New York utcáit, az embereket, a sarkokon lévő gyümölcs standokat, a buszmegállókat. Nem sokban különbözik Bostontól, talán csak a felhőkarcolókra felszerelt hirdetőtáblák mutatják másnak…, míg New York tele van reklámokkal, Bostonban csak néhol fordul elő egy-egy  hirdetés. Otthon minden magát adja el, míg itt a cégek harcolnak egymással, minden a versengésről és a pénzről szól, bár nem mintha otthon ez nem lenne olyannyira igaz, mint itt, de mégis csak a szülővárosomról van szó, elfogult vagyok.

Lassan parkol le egy vajszínű, három emeletes, téglaépítésű háznál. Mielőtt kiszállok, a szemem hosszan elidőz a panelen; minden ablakpárkányt egy faragott virág díszíti, ami eleganciával fűszerezi meg az amúgy is dekoratív házat. A kapu kacskaringós alakokból áll össze, amik feketével vannak lefestve, pont, mint a pályaudvar előtti parknál is. A legfelső emelthez egy hosszan végighúzódó erkély is tartozik, míg a többihez csak egy óriási ablak társul,  de a legnagyobb meglepetésemre az összes ablakot fehér, csipkés függöny keretezi belülről.
Alig veszem észre, hogy Adam a bőröndjeimet már ki is pakolja a csomagtartóból, a kapuhoz, majd hozzám siet, és kinyitja nekem az ajtót.
- Nem kellett volna az összeset neked kipakolnod, segítettem volna – mondom, miközben kikászálódom az autóból, és becsapom az ajtót magam után.
- Ugyan már! – legyint egyet, s ezzel a mozdulattal hozzá is teszi (némán), hogy semmiség ez neki.
Elsétálunk a kissé régimódi, barokkhatású, fekete fém kapuhoz, s Adam beírja a házkódját. Kissé meglepődöm, mivel nem gondolnám, hogy egy ilyen házhoz kapukód szükséges – kulcsban reménykedtem. Hangos, vékony, csipogó hang hallatszik, és ez jelzi, hogy Ad helyesen írta be az öt számjegyből álló kódot, s a kapu nyitva áll előttünk.

A lift szintén egy kapuhoz hasonló ajtóval rendelkezik, ami tökéletesen passzol a ház többi részéhez. Belülről is a barokk stílus jellemzi a folyosókat; túl díszített, kissé csicsás, mégis stílusos dekoráció, pár aranykeretes festménnyel, egy giga órával, amelynek arany szegéjjel keretezett számai azonosan nagy méretűek, a mutatói pedig körökből állnak. Soknak tartom már az elemzésemet, ezért abba is hagyom a ház tanulmányozását, és megállapítom, hogy kész, vége ez a ház kívülről és belülről is barokk, ez a stílus pedig magát magyarázza meg.
- Tetszik? – kérdezi, mikor már az ajtónál állunk, ő pedig a zsebéből kotorja elő a kulcscsomóját.
- Nagyon szép – válaszolok röviden, kurtán, mégis lényegre törően. – Kissé túldíszített… - vallom be. Az én ízlésemnek ez tényleg nagyon csicsás, mégis azt mondom rá: gyönyörű.
- Csak kissé? – nevet fel, s már nyitja is az ajtót. A harmadik emeleti ház belseje tárul fel előttem. Minden ízlésesen, és egyszerűen van elrendezve. Leginkább a fehér szín dominál a nappaliban, a konyhában pedig a fekete van a középpontban.
- A vendégszoba a folyosó végén – mondja, mikor már beérünk a nappaliba, és lepakoljuk a cuccaimat a földre. Fejével a kis, szűk, mégis világos folyosó felé int. meg is pillantom az utolsó, hófehér ajtót, ami a jobb oldalon helyezkedik el.
Elindulok annak az irányába, és kíváncsian nyitom ki az ajtót. Pont olyan, mint amilyenre számítok. Fekete-fehér, de nekem tetszik. Egyszerű, mégis szép. Egy ajtó nyílik a szobából egy másikba, így bekukkantok abba is. Külön fürdőszobával rendelkezik? Erre nem számítottam, de kellemes meglepetésként ér.

Kipakoljuk a ruháimat a szekrénybe, Adam mindent megmutat a házban, hogy otthonosan tudjak mozogni, ha ő nem lesz itthon. Megnyugtat afelől, hogy nem lesz, mit ennem - mivel pocsék szakács vagyok -, van bejárónője, aki hetente eljön hozzá, és készít valamit neki, de az nem szokott sokáig tartani, ezért ő maga szokott naponta főzni.
A ház nagyon kellemes, nyugodt. A kilátás nem az igazi, mivel Manhattanben panelházak tömkelege sorakozik fel, de (Adam elmondása szerint) éjszaka gyönyörű, mivel ki szokott lenni világítva.
Igazából ezt a lakást sokkal jobban otthonomnak érzem, mint a Bostonit, ahol anyáék vannak. Itt nem ismer senki… ott mindenki tudja, hogy valami nem stimmel a hátteremmel, és éppen ezért nem szeretnék oda visszamenni, éppen ezért jövök ide élni. Új életre számítok, új emberekre, akik nem tudják, mi történt velem, s megbízható idegenekre, akiket talán majd a barátaimnak nevezhetek.

2015. V. 13
Tegnap Ad zömében megmutatta nekem várost, a nevezetességeket, a törzshelyeit. Szimpatikus New York, kissé hűvös (nem az időjárásra értem). Viszont az óriási irodaházak nem kicsit vették el tegnap a kedvem. Igaz, Bostonban is van, mégis itt más… megint elfogult vagyok…
Alapban tetszett, és mivel a tájékozódási készségem jó, úgy érzem eltévedni sem fogok. Minden utca más, minden utcában más boltok, üzletek, cégek sorakoznak fel a házak földszintjén, és ez megkönnyíti a turisták dolgát, akik netalántán eltévednének. Az emberek kissé távolságtartóak, de ez engem nem zavar, hisz’ én is az vagyok…

Mint ahogyan megígérte nekem elhoz a bárba. Rögtön elvarázsol; van benne valami különleges, mégis tömeggyártású… olyan bár, ami nem azért van így berendezve, hogy vonzza a sznobokat, hanem azért, hogy kényelmes legyen. Tükrözi Adamet. A kisebb dobogón tényleg ott van a biliárdasztal, ahol pár srác máris játszik. Én bárpultnál ülök, és beszélgetek az egyik lánnyal, akivel rögtön megtaláltuk a közös hangot, mikor Adam idehozott. Ijedten ugrok egyet ültömben, mikor valaki erősen megkocogtatja a vállamat. Kíváncsian hátrafordulok, bár tudom, hogy Ad áll mögöttem. A sejtésem beigazolódik, nagy mosollyal az arcán megragadja a kezem, és a tömegen át kezd vonszolni az egyik asztalhoz.
- Hova megyünk? – kérdezem meg, közelebb hajolva a füléhez, mivel a kisebb hangzavar miatt alig hallaná, ha fél egy méter távolságból beszélnék neki.
- Bemutatlak valakiknek – feleli egyszerűen, s már le is fékez az egyik asztalnál, ahol négyen ülnek. Két lány és két srác. Az egyik lánynak rikítóan vörös haja van, amivel rögtön kivívja a figyelmemet. Porcelán fehér arcához jól megy a tűzvörös haja, zöld szeme pedig mély tekinteteket varázsol neki. A másik lány barna hajú, kissé világosabb barna, de neki is fehér a bőre, bár nem olyan szép, mint a vörös hajú lányé. Telt ajkai vannak, én pedig ezért is biztos vagyok benne, hogy nem természetes, a lány mégis szép, bár nem olyan feltűnően, mint a másik. Hozzájuk képest, én egy sarokban álldogáló kis egér vagyok, ezért is szakítom el a tekintetem tőlük és fordítom a két srác felé.
Az egyik meglehetősen emlékeztet egy manóra; természetes vörös haja van, kissé négyszögletes feje, kék szeme van, széles mosolya. Nem tudom, miért, rögtön jó benyomást kelt, kedvesnek tűnik. A másiknak kócos, göndör fürtjei, szintén világos bőre, mint mind a háromnak, élénk, smaragdzöld szemei vannak. Ismerős… túlságosan is ismerősek nekem a göndör fürtjei, amik oldalra vannak simítva, de még mielőtt rátudnék jönni, honnan is ismerem, Ad megszólal.
- Srácok! – szól a négy tagnak, akik az asztalkörül, egy-egy ital társaságában ülnek egymással szemben, de mikor Adam megszólítja őket felkapják a fejüket, pont rá, majd mikor feltűnik nekik, hogy én is itt vagyok, rögtön én kerülök a figyelem középpontjába. – Ő  itt Hels, már meséltem róla – mutat rám vidáman, de lehervad a mosoly az arcáról, mikor szúrós pillantást vetek rá a név hallatán. – Vagyis Lena. Igazából csak én hívom így, szóval akkor ő itt Lena. Lena, ő Andrea – mutat a vöröskére -, ő Bella – vált a barnára -, ő Ed – mutat a természetes vörös srácra, majd utána az utolsóra – és végül ő Dave.
A szemem megakad a Dave nevű göndör srácon. Nyugtalanító érzés veszi át felettem a hatalmat, a lélegzésem egyre gyorsul, már biztosan tudom, hogy láttam valahol régebben. Akkor villan be. Azon az estén, azon az éjjelen, akkor, és ott, ő volt az, akibe utoljára fektettem reményt, ő az, aki engem – annak ellenére, hogy nem ismertem – cserben hagyott.

8 megjegyzés:

  1. Kedves Summer!
    Ez eszméletes! Nagyon tetszett és egyáltalán nem lett unalmas. Fantasztikusan írsz és fogalmazol! Dave meg... menjen el a halálba! Még mindig utálom! Hozd gyorsan a következőt!
    Puszi, Diana

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Diana.*!

      Örülök, hogy tetszett!:) Köszönöm♥ Dave nem csak nekem ilyen "szimpatikus"? Jó tudni, akkor már tudom, hogy normális vagyok xd:D Davet én sem különösebb képp szeretem, de imádom írni a mondatait:D

      xoxo*

      Törlés
  2. Drága Summer!

    Amikor láttam a másik blogodon,hogy újjat kezdtél,örömmel mentem rá a linkjére és mikor elolvastam a kis bevezetőt,úgy meglepődtem,hogy az csak na..:D Nagyon tetszik,egyszerűen fenomenális lett..:)♥ Örülök,hogy nem egy fanfiction kezdtél bele,mert így megmutattad,hogy igen is tudsz te tökéletes blogot írni,ami nem egy fanfiction. Szóval köszönöm neked ezt a csodálatos blogot,igaz még csak az elején vagyunk,de már most imádom!:) Ha lehet ilyet mondani,ez szerelem volt első látásra.:)♥ Nagyon sajnálom Lena-t,biztos nagy trauma lehet ilyen dolgot átélni,feldolgozni.De én úgy veszem észre,hogy Lena karaktere erős egyéniség,az is mutatja,hogy új életet tudott kezdeni.Már a prológussal felkeltetted az érdeklődésemet,de már az 1.résznél csmó kérdést hagytál magad után,főleg,hogy rájött,hogy Dave is ott volt azon az estén,mit fog csinálni Lena,leül vele beszélgetni vagy neki ront és leordítja a fejét,hogy miatta ment tökre az élete? Nem tudom,de még csomó más kérdés kavarog a fejemben,remélem mindegyikre hamarosan választ fogok kapni.:) Már alig várom a folytatást! Sok sikert ehhez a bloghoz,de szerintem meglesz..:)♥ xoxo :)

    Ui: A blog fejléce,design-e gyönyörű.beleszerettem ebbe is!♥:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága enternal dreamaer♥!

      Jaj, nem is tudod, mennyire jól esik ezt hallani (vagyis olvasni). Rendesen bekönnyeztem, ahogy olvastam!:D Őszintén szólva én is örülök, hogy nem fanfic lett az új blogomból, mert nagyon sok van már abból is (de ez nem jelenti azt, hogy nem lesz még :])
      Igen, Lena tényleg egy erős személyiség lesz, talán túlságosan is, de úgyéreztem ebbe a történetbe ilyen kell legyen.:D Szerettem volna titokzatos maradni, s majd az elkövetkezendőkben is sok-sok kérdés lesz - szerintem - a fejedben :D a beszélgetős kérdésre pedig már ma meg is kaphatod a választ, ugyanis már kint van a rész:) A kérdéseidre pedig bizonyosan kapsz majd választ, mivel nem szeretem az elvarratlan szálakat, szóval biztosan mindenre lesz válasz az elkövetkezendőkben:)

      xoxo*

      PS.: Szintén beleszerettem, Katie gyönyörűt alkotott megint♥:D

      Törlés
  3. Drága Summer!
    A végén már csak egy óriási sóhaj volt a válaszom, megint kínzol, megint itt lett vége, és tuodm, mert tudom hogy te is tudod hogy tudni fogom, hogy miattam hagytad itt abba....Ne csináld ezt asszon mert neked dobok egy virtuális papucsot, vagy rád uszítom a tölcséres majmaim ;) Szóval, gyorsan gyorsan hozd azt a következő részt, mert különben betartom mindent amit itt leírtam ;)

    xoxo Katie

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Katie!

      Ez kicsit zavaros volt, de megértettem és igaz, mert tudtad, hogy tudni fogom mennyire tetszik :'DD Lyukas markú vagyok, szóval százezer százalék, hogy a virtuális papucs támadást nem fogom tudni kivédeni :'(:D A tölcséres majmokról meg annyit: Azt hittem, azok Nina Dobrevhez kellenek, de ha nekem uszítod őket nem állok ám jót magamért, te székely :DD♥

      Kint is a 2.rész:D

      xoxo*

      Törlés
  4. Eszméletlen! Kövit követelek!

    VálaszTörlés
  5. Szia!:)

    Örülök, hogy tetszett, már kint is van!:)

    xoxo*

    VálaszTörlés